Alla inlägg under februari 2009

Av Gun Werlemark - 7 februari 2009 17:26

Ännu har inget hänt. Vi har haft en hyfsat lugn eftermiddag (för lugn tycker Norton). Jag har tempat Polly och hon har varit nere på 36°. Precis nu är det uppmätt 36.5° Hon flåsar lite och ser ganska bekymrad ut, men det verkar inte vara något överhängande, utan jag kan nog se Melodifestivalen i kväll. Det blir det nog nattarbete istället.

Av Gun Werlemark - 7 februari 2009 09:46

Flåset har börjat. Vaknade i morse av att Polly låg och flåsade mig i örat. Än så länge inte så kraftfullt men det märks att det är på gång nu. När man släpper ut henne i trädgården så fixar hon till ett bo på baksidan under trappan. Inne ligger hon ganska stillsamt under trappan i hallen. Valprummet är annars förberett med rena handdukar, papper och tidningar och annat som kan vara bra att ha. Jag undrar hur länge hennes förstadium ska vara. Kommer att försöka hålla bloggen a jour med vad som händer. Kan dock inte lägga in några bilder här under helgen.

Av Gun Werlemark - 6 februari 2009 17:10

Så kommer det en rapport till från den blivande mamma-hunden. Hon är nu tämligen rund. Jag hoppas att det inte betyder att det är jättestora valpar i magen. Polly själv är ju inte så stor. Hon vilar mycket och det är inte så mycket hopp och skutt när vi är ute.  

Av Gun Werlemark - 5 februari 2009 08:53

Kameran glömdes bort idag. Var fullt upptagen med att få ut soptunnorna till sopgubbarna som passerar emellanåt. Men det är ju en dag imorgon också. 

Polly börjar tydligen lukta väldigt intressant. Norton är där för jämnan för  att kolla och Polly får säga till honom på skarpen. Det är nästan så att hon verkar att börja löpa men det är väl hormoner och feromoner som spökar antar jag. Hoppas i alla fall att valparna kommer tidigt, för jag har redan sett att det börjar rinna till i spenarna.   

Av Gun Werlemark - 4 februari 2009 08:49

Idag är Polly som vanligt igen. Dvs hon åt en stadig frukost och ligger lite mer avslappat utsträckt på golvet med den stora magen åt sidan. Kanske var det vad som kallas förvärkar igår. Ska försöka få med mig kameran imorgon för att ta lite nya bilder på henne. 

Av Gun Werlemark - 3 februari 2009 16:01

Idag ville Polly inte ha sin frukost. Eftersom detta är synnerligen ovanligt när det gäller henne, så tittar man till en extra gång. Det är tydligt att det inte är så roligt att vara dräktig idag. Magen är i vägen för att ligga som man brukar och det verkar vara oroligt därinne. Men valparna ska inte komma förrän allra tidigast på söndag, så jag hoppas att det är något som är övergående. 

Tack och lov så kom rörmokaren igår kväll och fixade elementen, så det kommer att vara varmt och skönt i valprummet.  

Ovido - Quiz & Flashcards