Alla inlägg under oktober 2009

Av Gun Werlemark - 19 oktober 2009 09:10

I fredags började Polly att harkla sig. Jag trodde att hon hade fått något i halsen och gav henne torra kulor och knäckebröd. Men när hon sedan började hosta sig igenom natten så insåg jag vad det var - kennelhosta! Hon fick ligga därnere hela natten eftersom hon hostade slem. På lördag morgon började Norton också. Och han hostade ännu mer slem! Pollys hostande lugnade ner sig under dan medan Nortons blev värre. Hela natten till söndagen höll den stackaren på. På söndag tog vi en lite promenad och han orkade knappt med det, trots att Ronnie nu löper. Han var vilandes hela söndag em och idag verkar han vara bättre. Men eftersom både han och Polly fortfarande harklar sig så har dom fått stanna hemma idag. Konstigt nog har inte Ronnie börjat, eller ens visat några tendenser alls åt det hållet. Tur att jag inte har några klippningar inbokade under veckan. 

Tyvärr har min galne granne börjat spela om nätterna igen. Det är som att bo granne med ett diskotek med taskig ljudisolering, endast basgångarna går fram. Igårkväll började han vid halv 12 och höll på till 3! Överväger faktiskt polisanmälan den här gången. Någon som har något annat förslag?

Av Gun Werlemark - 16 oktober 2009 08:42

Mattes lilla tös börjar bli vuxen. Jag har märkt att Ronnie har kissat mer när vi är ute och att hon har svullnat upp i baken och idag blev det helt konfirmerat; hon löper! Detta utan att Norton verkar reagera över huvud taget. Han betraktar henne nog fortfarande som en liten valp och har svårt att få in hennes upphöjda status i huvudet. Vi får väl se vad han tycker om 2 veckor. 


Ronnie har annars nått upp till sin mors mankhöjd, vilket var en himla tur. Hon går jättebra på lydnadskursen, men har fortfarande väldigt svårt att inse att vi alla ska in i bilen om mornarna. Häromdagen blev jag 10 minuter försenad bara för att hon INTE skulle komma när jag tyckte att NU ska vi åka. Men jag har ett vagt minne av att så brukar alla valpar göra i den här åldern. Står man bara ut med det under några månader så blir det inga problem sen. 

Ovido - Quiz & Flashcards