Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Gun Werlemark - 7 februari 2009 23:59

Ganska exakt 1 timme efter nr 2 kom nr 3, en flicka denna gången. Det kommer att ta tid om valparna ska komma en gång i timmen.

Av Gun Werlemark - 7 februari 2009 23:01

Klockan 23.00 kom pojk nr 2. Det är stora grabbar, över 300 g båda två. Det är tur för nr 1 att få lite sällskap för Polly har slickat på honom oavbrutet sen hon insåg att detta var hennes valp.

Av Gun Werlemark - 7 februari 2009 22:04

Jag hann nästan se hela melodifestivalen. Mot slutet började Polly bli riktigt orolig så jag hörde slutet på radion i valprummet istället. Klockan 21.50 kom nr 1, en pojk med fortfarande rosa nos, annars välfärgad. Polly blev lite överrumplad av det hela och var på väg att lämna valprummet efter att han hade kommit, men nu slickar hon honom med stor entusiasm.

Av Gun Werlemark - 7 februari 2009 17:26

Ännu har inget hänt. Vi har haft en hyfsat lugn eftermiddag (för lugn tycker Norton). Jag har tempat Polly och hon har varit nere på 36°. Precis nu är det uppmätt 36.5° Hon flåsar lite och ser ganska bekymrad ut, men det verkar inte vara något överhängande, utan jag kan nog se Melodifestivalen i kväll. Det blir det nog nattarbete istället.

Av Gun Werlemark - 7 februari 2009 09:46

Flåset har börjat. Vaknade i morse av att Polly låg och flåsade mig i örat. Än så länge inte så kraftfullt men det märks att det är på gång nu. När man släpper ut henne i trädgården så fixar hon till ett bo på baksidan under trappan. Inne ligger hon ganska stillsamt under trappan i hallen. Valprummet är annars förberett med rena handdukar, papper och tidningar och annat som kan vara bra att ha. Jag undrar hur länge hennes förstadium ska vara. Kommer att försöka hålla bloggen a jour med vad som händer. Kan dock inte lägga in några bilder här under helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards