Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Gun Werlemark - 8 februari 2009 10:13

Jag gav upp vid 2 tiden i natt. Då hade det inte kommit någon valp på över 1,5 timme och Polly låg lugnt och stilla vid sina 4 små. I morse när jag kom in vid 7 tiden hade hon dock klämt fram 2 pojkar till! Slutsumman blev alltså 6 stycken, 5 pojkar och 1 flicka. Trodde annars att jag hade fått min beskärda del av pojkar med förra kullen, men där ser man. Alla mår dock bra och de rosa nosarna har redan mörknat till grått. Polly ser ut att ha mycket mjölk, det är tyst och lugnt i valpbädden och väldigt rent - faktiskt! Polly verkar inte blöda något alls. Hon åt en jättepotion till frukost, trots att hon satt i sig 6 efterbörder under natten, så jag ska ut och köpa mer burkmat till henne. Tror dock inte att det ska bli några större problem att få i henne mat :-)Pga det stora antalet pojkar, så finns det sådana kvar att tinga. Bilder kommer förhoppningsvis imorgon.

Av Gun Werlemark - 8 februari 2009 00:33

Lite tätare kanske. Här är nr 4, en pojk till.

Ovido - Quiz & Flashcards