Alla inlägg under maj 2009

Av Gun Werlemark - 14 maj 2009 16:24

Så har då Kelson åkt med sin nya familj till Åkarp. Även om det var skönt att han äntligen fick en egen familj så kändes det så tomt efter honom. Bronwyn var helt ställd när han försvann och det var tyst och stilla i tisdags kväll.

 

Här är en bild som jag tog på måndags kvällen av Knoll och Tott. Dom ser väldigt stillsamma ut här, men skenet bedrar!

Bronwyn, eller snarare Ronnie som jag nu har börjat kalla henne, var väldigt förtjust i  en röd plastlåda som fanns i valphagen.

 

 

Kanske skulle man behålla den på golvet ett tag till. Men nu är det dags att ta itu med valprummet och låta det återgå till att bli matrum igen. Och så söker vi valpkurs nu under sommaren, men det är inte så lätt - åtminstone inte i mina trakter.

Kan inte undanhålla er denna bilden av mitt blommande äppelträd av sorten Katja. Helt fantastisk eller hur?



.


Av Gun Werlemark - 10 maj 2009 23:18

Det är knappt jag tror det. Norton fångade en igelkott i kväll, årets första, och HAN SLÄPPTE DEN NÄR JAG SA TILL HONOM!!!! Jag kunde ta honom i halsbandet och leda bort honom från frestelsen. Det är annat det än för några år sedan, när han sprang runt runt i trädgården med den stackars igelkotten i munnen.Nästa nyhet är att Kelson nu har börjat lyfta på benet. Lite halvdant, men dock.

Av Gun Werlemark - 7 maj 2009 16:55

Nu är det bara några dagar tills Kelson flyttar hemifrån, så därför byter nu valpbloggen namn till bara blogg. Tänkte jag skulle skriva lite allmänt här så inte Pia behöver jobba så mycket med min hemsida. Ska försöka hitta något program som jag själv kan använda för att öppna sidan så jag kan peta själv, men än så länge har det inte blivit av. 

Benet blir långsamt bättre, men det är nog inte redo för några längre hundpromenader och jag undrar hur det ska gå på utställningen nästa helg. Måste försöka få tag på någon som kan gå med Wilma. Men det fixar sig säkert på ett eller annat sätt. Norton kommer att ha avelsklass i Hässleholm. Det blir första gången som jag får gå in med honom som avelshund och det ska bli jättekul. Det har inte varit så många av hans tidigare barn som har ställts ut, men här kommer det plötsligt 5 stycken. Jag kan tom välja vilka som ska vara med. 

Ovido - Quiz & Flashcards