Alla inlägg under november 2010

Av Gun Werlemark - 24 november 2010 13:27

Ja, då sitter man här igen och väntar på bilen. Kom tillbaka från Sydafrika igår, kallt och bedrövligt var det här. Bilen, som skulle vara på lagning medan jag var borta, var ännu inte färdig. Det hade tagit tid att inse att det var en läckande vattenpump som var problemet och inte ljuddämparen som jag trodde. Hoppas i alla fall att den blir färdig idag.

Fick låna Hildes bil för att hämta hem hundarna från hundpanget redan igår. Det visade sig att Polly var i höglöp (misstänkte att hon skulle börja löpa medan jag var borta) och Norton såg mer ut som en kerry blue än en wheaten, så smutsig var han. Annars hade jag lekt med tanken att para Polly en gång till eftersom 2 av hennes barn fick A på höfterna (trots hennes B/C). Men kontaktpersonen till den tilltänkte hanen är på resa, själv har jag ingen bil alls, och Pollys höglöp är nu säger experten bakom gallret. Så det får väl bli utställningsresor till främmande länder i jakt på sista cacibet och agility och rally-lydnad istället. Inte fel det heller.

Bilder från vackra Sydafrika kommer när jag väl når datorn på jobbet.

Ovido - Quiz & Flashcards