Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Gun Werlemark - 25 augusti 2011 10:43

Igår föddes Nortons och Millans valpar. Allt gick bra, men det var en ganska långdragen historia. Millan började förbereda sig redan på tisdag kväll, höll på hela natten och hela onsdagen och först vid 9 på onsdag kväll kom den förste pojken. Jag hade varit i Vinslöv där Millan bor, sedan halv 3 på onsdagen och vid 8 trodde jag att det inte skulle bli än på några timmar för tempen låg på 36.4°, så jag åkte hem. Men efter bara 40 minuter ringde Ann-Louise och sa att första valpen var på väg så jag åkte tillbaka till Vinslöv igen. 

När klockan var nästan 1 på natten så hade det kommit 6 valpar, 4 pojkar och 2 flickor. Alla var mörka i pälsarna, med svarta nosar och redan svarta trampdynor. Millan verkade lugn så vi bäddade rent i Bia bädden och jag åkte hem och gick och la mig. Vaknade vid halv 3 av att Ann-Louise ringde och sa att det kommit en flicka till så det blev 7 valpar till slut. Alla verkar pigga och krya och äter som dom ska och ser runda och fina ut. Millan - och Ann-Louise - är helt slut, ingen av dom har sovit på 2 dygn så det är nog stillsamt i huset idag. 

Tyvärr har jag glömt sladden till kameran så det blir inga bilder på de nya små och jag åker bort imorgon så det blir inget under helgen heller. Men på måndag lovar jag det ska komma in fina foton på de nya underverken. 

Som det ser ut just nu så finns det en tik och tre hanar att tinga för den som är intresserad. Hör av er till antingen mig eller Ann-Louise i så fall. Våra telefonnummer finns på hemsidan.

Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards