Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Wilmas valpar

Av Gun Werlemark - 27 mars 2011 11:06

Inatt kom så Wilmas valpar. Vi hade en lång kväll innan dess. Först vid 10-11 tiden på kvällen så kom det hela igång på allvar, och då skulle också Wilma börja gå ut en gång i kvarten. Hon gjorde precis likadant förra gången. Det var frost ute i natt kan jag tala om. Sen ville hon inte föda valparna i Bia-bädden. Det fanns andra fina ställen som under min säng eller någon mörk vrå under trappan eller så.

Men till slut fanns det ingen återvändo. Vid strax efter 3 på natten kom äntligen dom första krystvärkarna och sen ploppade 4 valpar ut med en kvarts mellanrum. Sen tog det nån timme och så kom nr 5. Sen väntade jag ett tag till om det skulle komma fler, men det gjorde det inte. Så då gick jag ut till tvättmaskinen för att slänga in de handdukar som sölats ner under födelsen, och då var det nästan helt ljust ute. Klockan var då nästan 6 på morgonen.

Nu har jag i alla fall fått sova några timmar och ska väl försöka masa mig ut med dom andra hundarna vad det lider.

Vad det blev? Jo det blev 3 pojkar och 2 flickor. Alla är nu feta och runda som valpar ska vara, mörka i färgerna med nästan helt svarta nosar och trampdynor, och Wilma är en synnerligen duktig mamma-hund. Bilder kommer när jag kommer åt en annan dator.

 
 
Ingen bild

Boel

27 mars 2011 16:09

grattis till kullen! skönt att det inte blev en stor "pojkhög" den här gången!

 
Ingen bild

Lena Haglund

27 mars 2011 16:32

GRATTIS till den nya kullen!!

 
Ingen bild

Susanne Markström

27 mars 2011 18:29

Stort grattis till dom nya stjärnskotten:)

 
Ingen bild

Pia

27 mars 2011 19:34

Grattis! Skönt att allt gick bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun Werlemark - 10 augusti 2012 20:38

Det var längesen jag skrev här nu, men här kommer i alla fall en uppdatering. Lilla Rosa flickan åkte iväg till Mullsjö där hon nu är sambo med en stor svart och en något mindre nästan svart (en svart terrier och en cairn terrier). Efter några veckor...

Av Gun Werlemark - 25 juni 2012 21:13

Lilla Molly kom i retur. Hennes nya lill-husse visade sig vara allergisk och då beslöt vi att det bästa var om Molly kunde återvända till valphagen. Nu söker hon givetvis ett nytt hem där hon kan stanna resten av livet. Hör gärna av dig om du vill ve...

Av Gun Werlemark - 19 juni 2012 22:30

Nu är det bara två valpar kvar i huset. Dom bor fortfarande i sina valphagar ute och inne, men får nu tillbringa en hel del tid i huset och i trädgården. Den tiden tillbringas mest i full fart har jag en känsla av. Den lilla tiken - som inte längre v...

Av Gun Werlemark - 15 juni 2012 10:22

Det har nu gått drygt 9 veckor sedan Pollys valpar föddes. Idag är det fyra stycken kvar i valphagen, tre har redan flyttat hemifrån och två till åker nu till helgen. En tikvalp är kvar som inte har något eget hem ännu, och en pojke blir kvar här til...

Av Gun Werlemark - 1 juni 2012 21:19

Man kan ha mycket kul med en plastbunke.                                                                        ...

Ovido - Quiz & Flashcards