Alla inlägg den 28 april 2010

Av Gun Werlemark - 28 april 2010 16:34

Malte är nu 11 veckor och fortfarande kvar. Han firade 11-veckorsdagen i tisdags med att bli friserad. Därefter vidtog bus med Honey-Bunny och Marley så han var nog nöjd med dagen. Idag har det varit mycket lugnt, men han börjar piggna till så smått nu.

Har upptäckt att jag måste köpa nytt valpfoder till honom. Hade hoppats att jag skulle slippa köpa en säck till, men han måste ju äta. Har så gott som helt slutat ge honom 10 målet eftersom jag inbillar mig att det inte tränger på så mycket under natten ifall han inte äter sent. Annars sköter han sig bra om nätterna. Det är inte så ofta jag behöver stiga upp mitt i natten för att gå ut. Det är fortfarande direkt ut på morgonen så fort vi vaknar, men annars börjar det arta sig på kiss-fronten. 

Han klarar av att gå i stora trappan på jobbet ifall man inte går alltför fort, men än så länge så spärrar jag trappan i huset eftersom där är lättare att ramla ner. Vi får väl snart ta en liten runda inne i stan också så han får se nånting annat än traktorer. 

       Malte-Nisse, 11 veckor

Ovido - Quiz & Flashcards