Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Gun Werlemark - 1 juni 2009 09:20


Så här ser alltså en BIS rosett ut på nära håll. Som jag har väntat på att få hålla en sådan i handen! Min första hund Mandis blev BIM 2 gånger på klubbens rasspecialer (för samma domare faktiskt, Anthony Doyle. Han var väldigt förtjust i henne), Polly blev BIM på en rasspecial för några år sedan och Norton själv har varit BIM 2 gånger. Så jag har haft några tillfällen att snegla på den där röda rosetten. För all del, ett BIM på en rasspecial är inte fy skam det heller, men... BIS är strået vassare, det är bara att inse.


Jag hade bara anmält Norton till utställningen. Pollys päls är sig inte lik efter valpningen, Ronnie är för liten och övriga hundar fick faktiskt vila denna helgen av olika anledningar. Att Norton skulle vinna veteranklass hanar tog jag för givet - det var bara han i den klassen. Men att han sedan skulle gå före alla ungdomarna var ju en höjdare. En ännu större höjdare blev det ju sedan när han även gick före alla tikarna. Men domaren, Alex Krasilnikoff från Danmark, premierade rörelser, vacker päls och ett vackert huvud och det är ju precis Nortons bästa karaktärer. Han sprang lätt och elegant före alla de yngre hundarna och domaren tyckte att han rörde sig fantastiskt bra. Det gick inte att se att han faktiskt är drygt 9 år.Tack till Linnea som visade upp Norton så himla flott. Det var verkligen hans dag i lördags.

  

BIS Norton och BIM Cameron Slitz 'Dolly'

Ovido - Quiz & Flashcards