Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Gun Werlemark - 8 januari 2010 16:55

I morse var det -17° på termometern, dvs dags för långkalsonger! Tur att man har garage i alla fall så man inte behöver skrapa bilen dessutom. Så här såg det ut när jag gav mig iväg vid 8 på morgonen.

  

Vackert är det i alla fall!

Sen har jag en av de finaste "vägen till jobbet" -vägen, bl a korsar jag Helge å som flyter igenom Kristianstad. Här är bilder från Torsebro (för er som är bevandrade i Kristianstads geografi). Isen har faktiskt börjat att lägga sig även i detta strömmande vatten.

    



Jag har ju hundarna med på jobbet, och dom har ställt sig in hos vår städerska Ingrid som alltid kommer med godbitar när hon passerar.

  

Dom vet så väl när det är Ingrid som kommer och ingen annan. 

  

Och här får dom utdelning för sin väntan. Leversnittar Mmmmmmm


Under trettonhelgen fick vi besök av en flock med såna här små mustasch-prydda saker. 

  

Det är faktiskt 6 stycken. Räkna dom själva!


Ovido - Quiz & Flashcards