Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Danmark

Av Gun Werlemark - 16 augusti 2010 09:15

Tillbaka igen efter en häftig Danmarkshelg. Det var meningen att Kajsa skulle följa med, men hon föll offer för ett elekartat virus och var tvungen att stanna hemma. Det var lite trist att köra själv hela vägen till Vejle, Jylland, men jag hade ColdPlay på hög volym i bilen så då gick det lite lättare. 

Motellet var ingen höjdare. Det var hyfsat billigt (för att vara Danmark) men låg precis bredvid motorvägen och var ett sk tradarmotell, dvs alla långtradare och samåkare var där. Ingen plats att rasta hundarna mer än på en jättelik parkeringsplats och ingen vettig restaurang mer än MacDonalds. Fast motellet serverade frukost redan klockan 6.30 så jag hann äta varje morgon. 

Första dan skulle det vara utställning i Vejen, men dessvärre uppfattade jag inte det utan trodde det var i Vejle. Min Lillebabs ledde mig till Petermindevej där det fanns en mindre idrottshall i Vejle. Då trodde jag att hon tagit lite fel och började fråga runt var den stora idrottsplatsen låg och folk visade mig både hit och dit i hela Vejle. Till slut var det någon som kom på att det stod ju faktiskt Vejen, inte Vejle, på pappret, så det blev 150 km/tim till Vejen och jag kom fram, lite lätt flåsande till utställningen började. Skönt att Karin (kennel Softstar) var på plats med tält och lugn omkring sig. 

Utställningen gick så där. Elliot fick en jättefin kritik. Domaren, Paul Martin,  skrev bl a "Absolutely beautiful head.." men placerade honom sedan som 4 bäste hane. Men Karins hane tog sedan hand om certet så vi blev glada ändå. Övriga placeringar var lite besynnerliga - från vår horisont i alla fall.

Andra dan kunde jag inte ta så mycket fel på plats, så jag var där redan strax innan 8. Elliot stiger upp tidigt så det var inte så mycket att vänta på. Vi var första ras och endast 9 hundar på plats. Här gick ju Elliot först av alla pojkarna och domeren, Cindy Pettersson, var rent lyrisk när hon beskrev honom. Han hade inga problem med det hala golvet, svansen var på topp hela tiden och som han showar den pojken. Även Ronnie har börjat leva upp igen i utställningsringen. Hon har haft lite problem med sina "valpar" de senaste gångerna, men nu verkar dom vara glömda. Hon var den enda tiken som fick Exc och fick därmed också sitt första cert. Härligt. Dessutom ringde Linnnea precis som jag höll på att packa in och meddelade att Niamh tagit sitt första cert i Askersund. Vilken helg!

 
 
Pia

Pia

16 augusti 2010 09:33

Vilken helg! Stort grattis!!

http://kenneltreats.se

 
Sandra

Sandra

16 augusti 2010 12:46

Jätte grattis till alla resultat dena helgen!!

http://www.aisling.se

 
Ingen bild

Jeanette m Wilma

16 augusti 2010 18:47

Tack för trevligt sällskap i helgen och än en gång GRATTIS till alla helgens framgångar. Bara att njuta av det till nästa storslam:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun Werlemark - 10 augusti 2012 20:38

Det var längesen jag skrev här nu, men här kommer i alla fall en uppdatering. Lilla Rosa flickan åkte iväg till Mullsjö där hon nu är sambo med en stor svart och en något mindre nästan svart (en svart terrier och en cairn terrier). Efter några veckor...

Av Gun Werlemark - 25 juni 2012 21:13

Lilla Molly kom i retur. Hennes nya lill-husse visade sig vara allergisk och då beslöt vi att det bästa var om Molly kunde återvända till valphagen. Nu söker hon givetvis ett nytt hem där hon kan stanna resten av livet. Hör gärna av dig om du vill ve...

Av Gun Werlemark - 19 juni 2012 22:30

Nu är det bara två valpar kvar i huset. Dom bor fortfarande i sina valphagar ute och inne, men får nu tillbringa en hel del tid i huset och i trädgården. Den tiden tillbringas mest i full fart har jag en känsla av. Den lilla tiken - som inte längre v...

Av Gun Werlemark - 15 juni 2012 10:22

Det har nu gått drygt 9 veckor sedan Pollys valpar föddes. Idag är det fyra stycken kvar i valphagen, tre har redan flyttat hemifrån och två till åker nu till helgen. En tikvalp är kvar som inte har något eget hem ännu, och en pojke blir kvar här til...

Av Gun Werlemark - 1 juni 2012 21:19

Man kan ha mycket kul med en plastbunke.                                                                        ...

Ovido - Quiz & Flashcards