Alla inlägg den 2 september 2009

Av Gun Werlemark - 2 september 2009 15:54

Så har utställningarna på Tånga hed passerat. Genom att sätta Egon och Ronnie i samma bur i bilen, så lyckades jag få med 5 hundar till Vårgårda. Det gick även om Egon tyckte att han inte kunde ligga ner på hela resan, varken på vägen upp eller på vägen ner. Han var nog trött när han kom hem.

Vad jag tyckte var lite förvånande var den alldeles utmärkta italienska restaurangen inne i Vårgårda. En sådan pärla mitt ute i lilla Vårgårda!

Utställningen gick för övrigt helt utmärkt, resultat kan läsas under Nyheter på hemsidan. Jag börjar bli riktigt duktig på att sätta upp och fälla ihop mitt nya tält och benen börjar långsamt bli bättre så jag kan springa - föralldel ganska klumpigt men dock - med hundarna.

Denna helgen blir det Öland. Åter en dubbelutställning med kennelklubben och med reg öst rasspecial. Åter har jag 5 hundar anmälda, men det är ju inte säkert att Wilma ska med. Får se ifall hon ser hyfsad ut nu efter de hotspot hon plötsligen fick före Nyköpingsutställningen. Annars får hon väl stanna hemma igen.

Sen kan jag ju inte undanhålla er följande bild på en ros i min trädgård. Visst är den fin.





Ovido - Quiz & Flashcards